پیش‌بینی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در اصفهان

|

فهرست مطالب

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تا اواسط هفته آینده از سطح استان است.

وی افزود: بر اساس این وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان آسمان کمی ابری است و گاهی وزش باد به نسبت شدید به ویژه در ساعات عصر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: طی روز جمعه بیست‌وهفتم مهر در بیشتر مناطق به ویژه نیمه غربی استان و روز شنبه در نواحی شمالی ساعات عصر گاهی افزایش ابر مورد انتظار است.

وی ادامه داد: وزش باد از عصر روز جمعه در غرب شدت بیشتری خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده در سطح استان به ویژه غرب و جنوب ادامه خواهد داشت و تندباد لحظه‌ای و در نیمه شرقی احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آقایی درباره صدور هشدار سطح زرد از بعدازظهر جمعه تا اواخر روز دوشنبه سی‌ام مهر به علل گرادیان شدید فشاری در جو و پیش‌بینی وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای مناطق غرب و جنوب غرب استان گفت: وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در خوانسار، چادگان، فریدونشهر، فریدن (داران)، بویین میاندشت، شاهین شهر و میمه، اسلام آباد موگویی، سمیرم، دهق و نجف‌آباد پیش‌بینی می‌شود.

وی، نسبت به خیزش گردوخاک در مناطق مستعد غرب و جنوب غرب استان و کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری به ویژه سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، آسیب به صنعت برق به ویژه در نواحی جنوب‌غرب، شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال هشدار داده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به خودداری از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و خودداری از انجام پروازهای سبک شامل گلایدر و بالگرد اظهار کرد: احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، عمرانی، پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع احتیاط توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *