مزایای مصرف روغن زیتون چیست؟

|

فهرست مطالب

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری مجله آرونو، روغن زیتون سرشار از چربی غیراشباع، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید است، متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف روغن زیتون برای سلامتی بسیار مفید است، به طوری که باعث بهبود سلامت قلب، مغز و دستگاه گوارش می‌‏شود، در ادامه به بررسی دیگر مزایای مصرف روغن زیتون می‌پردازیم:

بهبود سلامت قلب

یکی از شناخته‎‌شده‌ترین مزایای روغن زیتون بهبود سلامت قلب و عروق است، مصرف این روغن باعث می‏‌شود سطح کلسترول مضر خون (LDL) کاهش پیدا کند، در نتیجه احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی کمتر می‏‌شود.

کاهش خطر ابتلاء به دیابت و سرطان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون، به ویژه پلی‌فنول‌ها، به مبارزه با التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند، در نتیجه خطر بروز بیماری‌های خطرناک و جدی مانند سرطان و دیابت کاهش پیدا می‌کند.

کاهش التهاب

روغن زیتون حاوی ماده‌ای به نام اولئوکانتال است که دارای خواص ضدالتهابی قوی است، بنابراین باعث کاهش التهاب در بدن می‏‌شود و احتمال بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر و آرتریت را کمتر می‌کند.

بهبود سلامت مغز

استفاده مکرر از روغن زیتون با بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر مرتبط است.

بهبود سلامت پوست

از آنجایی که روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین E است، رطوبت پوست را حفظ می‌کند و باعث بهبود سلامت آن می‌‏شود، همچنین احتمال بروز چین‌وچروک پوست را نیز کاهش می‌دهد.

کمک به هضم غذا

روغن زیتون با تقویت تولید صفرا، باعث برطرف شدن یبوست می‏‌شود، میزان جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد و فرآیند هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *