پافشاری روی یک برند خاص شیرخشک منجر به افزایش تنش روانی می‌شود

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی اظهار کرد: با وجود تنوع نامناسب در برندهای شیرخشک رگولار، تفکر مصرف یک برند خاص می‌تواند به نبود تعادل در بازار و افزایش تنش روانی در خانواده‌ها منجر شود.

وی افزود: تغییرات طبیعی در عملکرد گوارشی نوزاد ممکن است به اشتباه به عنوان بیمار تلقی شود و این نیاز به آموزش صحیح در میان والدین و پزشکان دارد.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کیفیت شیرخشک‌های موجود در داروخانه‌ها به طرز قابل توجهی بالا است و باید والدین متوجه این واقعیت شوند که مصرف چند برند متفاوت می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای نوزادان را به نحو مناسبی تأمین کند.

رستمی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی صحیح به پزشکان و جامعه پزشکی جهت ارتقای آگاهی و اصلاح باورهای نادرست در این زمینه ادامه داد: به‌رغم وجود چهار شرکت فعال تولیدکننده شیرخشک اطفال در کشور و تنوع برندهای این محصولات، باورهای نادرست در مصرف یک برند خاص مانع از بهره‌مندی نوزادان از گزینه‌های متنوع می‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *