بررسی جنایات صهیونیسم در اجلاس منطقه‌ای وزرای بهداشت منطقه «امرو» در قطر

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وبدا، محمدرضا ظفرقندی در حاشیه هفتادویکمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) با اشاره به جنایات اشغالگران فلسطین در نسل‌کشی، کودک‌کشی و حمله به بیماران و بیمارستان‌های منطقه اظهار کرد: هر سال اجلاس امرو به بررسی مباحث سلامت، پزشکی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیردار می‌پردازد، اما امسال این اجلاس در قطر تحت تأثیر جنایت‌های صهیونیسم در منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها باید کمک‌های پزشکی به لبنان و غزه را در دستور کار قرار دهند، افزود: امسال با شرایط ویژه‌ای از آسیب‌های وحشتناک رژیم کودک‌کش مواجهیم و وظیفه داریم از مردمی که در بیمارستان‌ها آسیب می‌بینند حمایت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی وضعیت بیماری‌هایی مانند تب دانگی و آبله میمونی در کشورهای منطقه امرو را سایر موضوعات مطروحه در اجلاس قطر برشمرد و تصریح کرد: بحث ویژه امسال شرایط بحرانی در بیمارستان‌ها و درمان مجروحان حوادث لبنان و غزه خواهد بود.

ظفرقندی اضافه کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تا حد ممکن به غزه و لبنان کمک کرده است و تعدادی از مجروحان لبنانی نیز در بیمارستان‌های ایران پذیرش شده‌اند.

هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از تاریخ بیست‌وسوم لغایت بیست‌وششم مهر سال جاری در دوحه قطر برگزار می‌شود و ۲۲ کشور افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن عضو امرو هستند.

هیئتی از ایران به سرپرستی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور شرکت در اجلاس مذکور به قطر سفر خواهد کرد و محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، در حاشیه این اجلاس با وزرای بهداشت کشورهای پاکستان، قطر، مصر، عربستان سعودی، عمان، تونس، لیبی، کویت، امارات متحده عربی و عراق و همچنین تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و حنان بلخی، مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دیدار خواهد کرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *