پایش هوشمند ۵۰۰۰ مجرم حرفه‌ای با پابند الکترونیک

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پلیس، سردار محمد قنبری اظهار کرد: در راستای اقدامات نوین پلیسی طرح استفاده از پابند الکترونیک جهت کنترل و پایش مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در شهریور سال گذشته اجرا شد.

وی در خصوص مراحل اجرایی این طرح افزود: این طرح از ۲۳ اسفند سال گذشته در سه استان هدف شامل تهران بزرگ، البرز و غرب استان تهران به صورت رسمی به صورت آزمایشی آغاز شد و به مرحله اجرا درآمد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با اقدامات و پیگیری‌های مؤثر کارشناسان و کارآگاهان مربوطه در مرکز کنترل و بخش‌های مربوطه پس از نتایج مطلوبی که حاصل شد مرحله دوم طرح از پانزدهم اردیبهشت سال جاری در هشت استان (آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، گلستان و مازندران) که دارای فراوانی سرقت بودند اجرا شد.

سردار قنبری با بیان اینکه مرحله سوم این طرح از پانزدهم مرداد سال جاری به صورت سراسری در کل کشور اجرایی شد، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از طریق سامانه تاکنون حدود پنج هزار پابند نصب و همچنین ۱۷۲ نفر از این متهمان حین وقوع جرم دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پابندهای الکترونیکی با هدف جلوگیری از کاهش سرقت پیش بینی شده است، گفت: از زمان کلید خوردن این طرح دستاوردهای خوبی در کاهش جرم به وجود آمده و بدون شک پلیس می‌تواند با استفاده از روش‌های هوشمند در پیشگیری از جرم و برخورد با جرایم سهم بسزایی داشته باشد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *