میزان آلودگی هوای تهران؛ پنجشنبه ۵ مهر/ هوای تهران امروز سالم است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ در ایستگاه تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۹۴، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) است.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۰۳، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۷، پیشوا با شاخص ۱۱۷، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۲۷، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۹، سلامت با شاخص ۱۱۳، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۱۳، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۰۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۲ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۱ در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۴، اسلام‌شهر با شاخص ۵۶، امام خمینی ۲ با شاخص ۶۸، باغستان شهریار با شاخص ۶۸، پارک رازی با شاخص ۹۰، پاکدشت با شاخص ۹۱، پردیس با شاخص ۶۷، پونک با شاخص ۶۰، چشمه با شاخص ۹۱، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۰، رباط کریم با شاخص ۵۲ و ژئوفیزیک با شاخص ۸۱ در موقعیت سالم (زرد) است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۵، شریف منطقه دو با شاخص ۸۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۶، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۰ و شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۴ در شرایط سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های علم و صنعت با شاخص ۶۰، فرمانداری شهرری ۸۳، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۵۶، لواسانات با شاخص ۸۰، ملارد با شاخص ۶۵، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۵، ورامین با شاخص ۸۰ و وردآرود منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴ بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است. ایستگاه بهارستان با شاخص ۱۸، دماوند با شاخص ۲۵، سرخه‌حصار با شاخص ۳۷، شهریار با شاخص ۴۷ و قدس با شاخص ۳۱ در موقعیت پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *