استان اصفهان حدود ۵۷۰۰ دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، ممحمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در برنامه «رونمایی از کتاب شهدای دبیرستان صائب» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ما در حوزه فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت است. و اگر بتوانیم این فرهنگ را به مخاطبان اصلی خود یعنی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان انتقال دهیم، ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدرسه صائب از بهترین مدارس شهر، استان و کشور است، افزود: برخی دانش‌آموزان مدرسه صائب در دوران دفاع مقدس ندای امام راحل را لبیک گفتند و برای یاری دین خدا به جبهه‌ها رفتند؛ این افراد باید به‌عنوان نماد اقتدار، نماد فرهنگ و دین ما معرفی شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموزان در مراسم امروز گرد هم آمدند تا بدانند چه قهرمانان بزرگی در این مدرسه درس خوانده‌اند و چه انسان‌های فرهیخته‌ای در زمینه‌های علم، اخلاق، رفتار و دین‌داری از این مدرسه برخاسته‌اند؛ این شهدا باید به‌عنوان الگوهای برجسته برای دانش‌آموزان معرفی شوند.

ابراهیمی ادامه داد: استان اصفهان با تقدیم بیش از ۲۴۰۰۰ شهید، نسبت به جمعیت خود بیشترین تعداد شهید را در سطح کشور دارد که از این تعداد، حدود ۵۷۰۰ شهید دانش‌آموز بوده‌اند و مدرسه صائب نیز یکی از مدارسی است که بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به این بخش ویژه از تاریخ کشورمان، یعنی تاریخ دفاع مقدس، افتخار خواهند کرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *