امیرحسین اسدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، در پاسخ به سوالی در خصوص ابعاد پیچیده تضعیف تولید داخلی تبلیغات پنهان برندهای خارجی در رسانه های رسمی و شبکه نمایش خانگی گفت: در وهله اول این رسانه ها مدعی هستند در صورتی که ممنوعیتی از حیث ورود برند وضع نشده باشدفعلا امکان جلوگیری از پخش تصاویر که به نوعی تبلیغات پنهان محسوب میشود، وجود ندارد. این درحالی است که برای حمایت از برندهای ایرانی میتوان بحث وضع تعرفه برای برندهای خارجی و استفاده کنندگان این برندها در تولیدات تصویری را در دستور کار قرار داد.
مدیر کل کسب وکار وزارت صمت گفت: با توجه به دور جدید فعالیت کمیسیون ملی برند، موضوع وضع تعرفه بر موبایلهای با برند خارجی در رسانه های تصویری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی افزود، به عبارت دیگر درخصوص کالاها با برندهای خارجی از جمله تلفنهای همراه سامسونگ و اپل که به صورت غیر مستقیم از ظرفیت تلویزیون و سایر رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده میکنند به شتوانه ظرفیت کمیسیون ملی برند از نظام تعرفه گذاری استفاده خواهیم کرد.
اسدی ادامه داد، بر اساس این پیشنهاد که احتمالا با حمایت اعضا نیز رو به رو خواهد شد، استفاده از برندهای داخلی در حوزه رسانه های رسمی تصویری تقویت شده و زمینه استفاده رایگان برندهای خارجی از این ظرفیت رسانه های رسمی کشور حذف میشود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه؛ پیشنهاد مذکور در جلسه دو هفته بعد کمیسیون ملی برند مطرح خواهد شد، تاکید کرد، این کمیسیون شامل هشت عضو دولتی در کنار نمایندگان بخش خصوصی شامل اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون میباشد.
انتهای پیام/