موبایل، دوربین همه کاره‌ من

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سه‌شنبه بیست‌وهفت شهریور، دومین روز کارگاه‌های آموزشی خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان با محوریت عکاسی با موبایل برای نوجوانان برگزار شد؛ این کارگاه توسط رضا امینی مدرس عکاسی با موبایل هدایت می‌شد.

رضا امینی در کارگاه عکاسی با کمک گرفتن از ابزارهایی مانند پاورپوینت، خلاقیت خبرنگاران نوجوان را به چالش کشید و از آن‌ها خواست تا از ذهن خود برای شکل دادن به تصاویر استفاده کنند و اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز هر عکاس فکر و خلاقیت است.

وی ادامه داد: قبل از عکاسی، اول می‌خواهیم نگاه و ذهنمان را تقویت کنیم و نوع نگاه کردنمان را پرورش دهیم.

امینی در ادامه کارگاه عکاسی با موبایل قابلیت‌های عکاسی در موبایل را برای نوجوانان شرح داد و نمونه‌ای از عکس‌های نوجوانان را دید و بیان کرد: در هنر تا زمانی که شخصی دلیل خوبی برای حرفش داشته باشد نه می‌توانیم عقیده کسی را تأیید و نه تکذیب کنیم.

وی با اشاره به کپشن نویسی برای عکس مثال‌هایی از نوجوانان خواست و طی این تمرین با اشاره به نکاتی درباره اهمیت این موضوع گفت: ما با به کار بردن جملاتی کوتاه، به ذهن بیننده سمت و مسیر می‌دهیم؛ هر عکس یک داستان دارد و این داستان را عکاس تعیین می‌کند.

این مدرس عکاسی تاکید کرد: ما در روش جدید، عکس‌هایی با کپشن بدون شرح نداریم و بر این اساس در قواعد عکاسی و جشنواره‌ها ما به محوری به نام داستان یا کپشن نیاز داریم؛ سعی کنید خیلی ساده‌تر ببینید، همان چیزی که هست را ببینید، نه شاعرانه شاعرانه باشد و نه وصف زیاد به کار ببرید.

امینی با تاکید بر اهمیت داشتن فکر عکاس تاکید کرد: یک عکاس خوب سرسری از یک فضا رد نمی‌شود، ما یک فکر تروتمیز خوب می‌خواهیم، که خوب ببیند و خوب به فضا دقت کند.

کارگاه دوم خبرنگاران منتخب جشنواره، با شبیه‌سازی از فضای جشنواره و عکاسی نوجوانان به پایان رسید.

خبرنگار نوجوان: هدیه زهرا صادقی

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *