به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، اواخر تیرماه امسال معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از تخصیص 900 میلیارد تومان از محل مولدسازی داراییها به پروژه قطعه هفتم آزادراه اصفهان- شیراز خبر داده و گفته بود: از 29 آزادراه کشور اخذ عوارض در 25 آزادراه به صورت الکترونیکی انجام میشود.
محمود ملازینل افزود: اخذ عوارض الکترونیکی وضعیت مطلوبی دارد، اما چالشهای موجود ممکن است شرکتهای سرمایهگذار در زمینه ساخت آزادراهها را ناچار به اجرا نکردن عوارض الکترونیکی کند.
آزادراه تهران-شمال یکی از آزادراههایی است که امکان پرداخت عوارض در آن به صورت الکترونیکی وجود دارد.
این در حالی است که هفته گذشته (چهارشنبه) مردم به دلیل پرداخت عوارض از طریق کارت بانکی با صف بیش از 4 کیلومتری در آزادراه مذکور ساعتها معطل ماندند.
یکی از مسافرانی که از آزادراه تهران-شمال تردد داشته در اینباره به مجله آرونو گفت: چهارشنبه گذشته در مسیر تهران به شمال با ترافیک بسیار سنگینی در ورودی آزادراه تهران-شمال مواجه شدیم.
وی ادامه داد: این ترافیک حدود 4 کیلومتر بود؛ دلیل بخش زیادی از این ترافیک پرداخت عوارض آزادراه از طریق کارت بانکی بود. برای این کار 6 نفر با دستگاه پوز در بین خودروها اقدام به دریافت عوارض میکردند که مثلا ترافیک کاهش یابد.
وی بیان کرد: مشخص نیست چرا در قطعات آزادراه تهران-شمال عوراض را از طریق کارت بانکی از مردم دریافت میکنند.
خبرنگار مجله آرونو برای پیگیری این موضوع با مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال تماس گرفت که نتیجهای بهدنبال نداشت.
انتهای پیام/