به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با اشاره به سهم نظارت در بهبود عملکرد مدارس غیردولتی اظهار کرد: نظارت باید در چند بخش راهبردی انجام شود، در استانها باید شاخصها تعریف و ارزیابی شود، زیرا با ارزیابی میتوان در مسیر درست قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بخش دیگر نظارت، رویکرد اجرایی است که مربوط به رعایت استانداردها، آئیننامهها و دستورالعملها است و با اشاره به ایجاد سامانهای دقیق برای پایش و نظارت بر مدارس غیردولتی افزود: انجام موارد فوق سبب میشود از کیفیت بالاتری در مدارس غیردولتی برخوردار شویم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی رویکردهای این معاونت بیان کرد: با توجه به زحمات ارزندهای که همکاران در این معاونت انجام میدهند، اما گاهی ثبتنامها در این مدارس سخت انجام میشود که باید این مسیر را تسهیل کرد و موانع برداشته شود.
کاظمی با اشاره به اینکه باید جهت گیریهای کلان در مسیر مدارس غیردولتی روشن شود، افزود: بهتر است مدل توسعه این مدارس مشخص شود و اگر بناست رویکرد انقباضی باشد باید پیش از آن کار پژوهشی انجام شود. یعنی با هر سیاستی که در پیش میگیریم پیوست پژوهشی آن هم وجود داشته باشد.
وی افزود: در این زمینه باید به دور از سلیقهگرایی و سیاستزدگی عمل کرد و بر اساس تکالیف قانونی تمامی امور پایه ریزی و انجام شود، توصیه میشود در این مسیر، نقشه منسجم ذهنی و مبتنی بر پژوهشهای علمی برنامهریزی شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پرهیز از دوقطبیسازی و پیشگیری از افت مدارس غیردولتی تاکید کرد: برای تمام مأموریتهای این حوزه، نقشه راهی طراحی شود و پس از آن با اولویت بندی، مسیر کیفیت بخشی را در پیش بگیریم، تلاش ما باید بر تدوین سیاستگذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.
کاظمی ادامه داد: پیوستهای پژوهشی، مبنا و سرلوحه سیاستگذاریها و برنامهریزیها در معاونت مدارس و مراکز مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی باشد.