میزان آلودگی هوای تهران؛ دوشنبه ۵ شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه پنجم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه میدان فتح منطقه ۹ با شاخص در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) است.

بر این اساس امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۳، پاسداران با شاخص ۱۰۶، پاکدشت با شاخص ۱۱۸، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۲۵، چشمه با شاخص ۱۰۲، رباط‌کریم با شاخص ۱۳۶، سلامت با شاخص ۱۱۷ و شهریار با شاخص ۱۱۸، بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

در همنی راستا، ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۳، امام خمینی با شاخص ۶۱، بهارستان با شاخص ۹۵، پارک رازی با شاخص ۷۹، پردیس با شاخص ۷۳، پونک با شاخص ۵۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۳، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۹۲، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۱، دماوند با شاخص ۹۷، ژئوفیزیک با شاخص ۶۲، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۹۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۶، شریف منطقه دو با شاخص ۸۴، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۱، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۹، بر مدار سالم (زرد) است.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷، علم و صنعت با شاخص ۵۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۲، قرچک با شاخص ۵۶، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۵۲، لواسانات با شاخص ۶۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، ملارد با شاخص ۸۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۵ و ورامین با شاخص ۸۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) است. ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۴۴ و قدس با شاخص ۳۶ پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *