جاماندگان سنجش نوآموزان اصفهانی تا نیمه شهریور مهلت دارند

|

فهرست مطالب

روح‌الله خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو، درباره مهلت جاماندگان سنجش نوآموزان اصفهانی تا نیمه شهریور سال جاری، اظهار کرد: به جهت جلوگیری از اختلال در سایر فرایندهای ثبت‌نام و کلاس‌بندی مدارس نوآموزانی که به مراکز سنجش مراجعه نکرده‌اند حداکثر تا پانزدهم شهریور فرصت دارند که به مراکز سنجش مراجعه کنند.

وی افزود: نوآموزانی که در سال جاری وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند، در مراکز سنجش و مداخله رشدی تربیتی استان سنجش شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای تابستان مراکز جامع سنجش در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، مشغول سنجش دانش‌آموزان بوده است و این روال در طول تابستان ادامه دارد، تصریح کرد: هر یک از اولیا که با مشکلی در مورد سنجش نوآموزان مواجه شدند با مراجع به مدیر مرکز جامع و یا اداره آموزش و پرورش استثنایی مشکل خود را مطرح کنند تا رسیدگی‌های لازم به عمل آید.

خزایی با اشاره به اینکه برای هر نوآموز تنها یک‌بار امکان دریافت نوبت وجود دارد و والدین موظف هستند در تاریخ و زمان مقرر در محل پایگاه حاضر باشند، ادامه داد: فرایند دریافت نوبت به شیوه‌ای ساده و آسان طراحی شده تا خانواده‌ها بتوانند بدون نیاز به مراجعه به کافی‌نت، این کار را از منزل با موبایل یا لب‌تاپ انجام دهند و هزینه آن را نیز به صورت برخط از درگاه اینترنتی my.medu.ir پرداخت کنند، امکان دریافت نوبت و پرداخت هزینه‌ها به صورت اینترنتی نیز میسر بوده که سبب کاهش بسیاری از مشکلات و چالش‌های گذشته شده است.

وی افزود: هزینه سنجش بدو ورود به دبستان و کودکستان ۶۰ هزار تومان است که به صورت سامانه‌ای دریافت می‌شود و هیچ‌گونه وجه نقدی در پایگاه‌ها دریافت نخواهد شد. اگر خانواده‌ای در تاریخ مشخص شده به پایگاه‌های مربوطه مراجعه نکند، مشمول پرداخت جریمه (واریز مجدد ۶۰ هزار تومانی) سنجش سلامت نوآموز خود می‌شود و باید منتظر نوبت‌دهی جدید توسط مدیر مدرسه باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: همراه داشتن شناسنامه والدین و دانش‌آموز، کارت واکسیناسیون، معرفی‌نامه از مدرسه و یک قطعه عکس برای انجام مراحل سنجش در پایگاه‌ها لازم است، تنها هزینه آن به صورت برخط از درگاه اینترنتی my.medu.ir قابل پرداخت خواهد بود و خانواده‌ها به هیچ‌وجه مبلغ مورد نظر را به مراکز تحویل نمی‌دهند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *