گزارشی درباره فراگیری بیماری واگیردار در عراق گزارش نشده است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: تاکنون گزارشی درباره فراگیری بیماری‌های واگیردار در عراق در ایام اربعین گزارش نشده است.

وی افزود: انتظار می‌رود زائران به پیام‌هایی که از سوی مسئولان بهداشت عراق و جمعیت هلال ایران منتشر می‌شود، توجه کنند و گرمازدگی را در طول پیاده روی جدی بگیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یکی از موارد مهم برای جلوگیری از گرمازدگی تردد نکردن در ساعات اوج تابش خورشید است، زائران پیاده روی را به ساعات شب موکول کنند و هر جا در داخل کشور نیاز امدادی داشتند با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند.

کولیوند اضافه کرد: زائران لباس‌های خنک و نخی پوشیده و از کلاه، عینک و چتر برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب استفاده کنند، مصرف مایعات فراوان برای پیشگیری از گرمازدگی و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، تند و شور و همراه داشتن داروهای بیماران خاص، از جمله توصیه‌های حفظ سلامت زوار است.

وی ادامه داد: زائران در صورت بروز بیماری و یا علائم گرمازدگی شامل گیجی، نداشتن تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن، خود را به محل سایه و خنک و مراکز درمانی و امدادی هلال احمر که به صورت ۲۴ ساعته در عراق مشغول خدمات رسانی هستند، برسانند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *