بیماران دیابتی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشند؟

|

فهرست مطالب

سارا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به اینکه تمام افراد باید نکات بهداشتی لازم را برای رفتن به سفر اربعین مد نظر داشته باشند تا سلامت آنها در این مسیر تضمین شود، اظهار کرد: بخشی از نکات بهداشتی که زائران باید به آن توجه داشته باشند، مخصوص به نکات تغذیه‌ای است.

وی با بیان اینکه در واقع زائران باید قبل و حین پیاده‌روی اربعین نکات تغذیه‌ای را مد نظر قرار دهند تا از مشکلاتی مانند مشکلات گوارشی و حتی گرمازدگی در امان باشند، افزود: گروهی از زائران که به پیاده‌روی اربعین مشرف می‌شوند، افراد مبتلا به دیابت هستند که باید نسبت به مشکلات احتمالی این سفر آگاه باشند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی برای حضور در پیاده‌روی اربعین باید با پزشک خود مشورت کنند، تصریح کرد: در واقع پزشک سلامت افراد به خصوص بیمارانی از جمله بیماران دیابتی را بررسی و با توجه به شرایط افراد آنها را از این سفر منع یا آنها را نسبت به رعایت بعضی نکات توصیه می‌کند.

محمدی با بیان اینکه توصیه می‌شود بیماران دیابتی پیش از حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین آزمایشات مربوط به وضعیت سلامت خود را تکرار کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری دیابت نیازمند کنترل است، این بیماران باید میزان داروی مورد نیاز خود را همراه داشته باشند.

وی گفت: بیماران دیابتی که برای کنترل بیماری خود از انسولین استفاده می‌کنند باید از حمل انسولین در هوای گرم و زیر نور خورشید پرهیز کنند، چراکه در صورت رعایت نشدن دستورالعمل‌های نگهداری انسولین، این دارو کیفیت خود را از دست می‌دهد.

از پیاده‌روی با پای برهنه پرهیز کنید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه زائران در این مسیر باید استراحت کافی داشته باشند، اضافه کرد: دیگر هم‌سفران بیماران دیابتی باید نسبت به بیمار بودن این افراد آگاهی داشته باشند تا در صورت رخداد مشکلاتی از جمله افت قند خون به این بیماران یاری برسانند.

محمدی با بیان اینکه بیماران دیابتی باید در طول سفر میان‌وعده‌هایی مناسب به همراه داشته باشند، افزود: به همراه داشتن مواد غذایی مانند نان، بیسکویت، آب معدنی، نبات، شکلات و آبمیوه از جمله مواردی است که این افراد باید به آن اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز بیماران دیابتی از پیاده‌روی با پای برهنه تصریح کرد: این افراد باید ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارند و برای مصرف مواد غذایی، زمان‌بندی مناسبی داشته باشند، چراکه وجود فاصله زیاد بین وعده‌های غذایی می‌تواند موجب افت قند خون شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: طور کلی افرادی که در این مراسم مذهبی شرکت می‌کنند باید میان وعده‌هایی را انتخاب کنند که نیاز به نگهداری در یخچال ندارد و از خرید غذاهای خیابانی، مصرف آب‌های آلوده یا مشکوک به آلودگی و غذاهای سرخ شده پرهیز کنند.

محمدی ادامه داد: توصیه می‌شود بیماران دیابتی چند هفته پیش از شرکت در پیاده‌روی اربعین در بازه‌های زمانی یک ساعته پیاده‌روی و میزان قند خون خود را قبل و بعد از پیاده‌روی اندازه‌گیری و یادداشت کنند، همچنین این افراد باید مایعات کافی به همراه داشته باشند و حتی هنگامی که احساس تشنگی ندارند نیز نباید مصرف مایعات را فراموش کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *