افزایش ۱۱ درصدی صادرات لوازم خانگی در ۴ ماهه امسال

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، به گفته معاون صنایع عمومی وزیر صمت، صادرات لوازم خانگی کشورمان در چهارماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 11 درصدی داشته است.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش صادرات لوازم خانگی در کشورمان در چهارماه امسال نشان از تولید داخلی بیشتر، عمق بخشی بیشتر و کیفیت بالاتر تولیدات لوازم خانگی داخلی است.

برادران در ادامه افزود: تا زمانی که نیاز داخل تامین بشود و بازار رقابتی در داخل وجود داشته باشد، ضرورتی برای واردات لوازم خانگی نمی‌بینیم ولی اگر بخواهیم واردات لوازم خانگی را داشته باشیم، باید از ظرفیت‌های حمایتی مانند تعرفه استفاده کنیم تا تولیدکنندگان مطمئن باشند در یک رقابت نابرابری با تولیدکنندگان دیگر کشور‌ها قرار نمی‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر بیش از 200 واحد لوازم خانگی در داخل کشور در حوزه تنوع محصولات، کیفیت و ضمانت با هم رقابت دارند. در حوزه خارج از کشور هم بعضی از محصولاتمان توان رقابتی بالایی دارند، ولی در بعضی از محصولات مان که نوپا هستند این نگرانی وجود دارد که به توان داخلی ایجاد شده و پیوندی که بین دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان و قطعه ساز‌ها بوجود آمده، آسیب برسد. اما برای اینکه توان رقابتی را افزایش دهیم، باید به صادرات توجه ویژه‌ای بکنیم.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *