رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: روابط عمومی های دانش بنیان ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدها و با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع میکند.
به گزارش آرونو ، مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق در آستانه ” ۲۷ اردیبهشت؛ روز ارتباطات و روابط عمومی” گفت: در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، جایگاه روابط عمومیها به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امور آگاه سازی و امیدآفرینی، پاسخگویی به انتظارت و مطالبات مردمی، فراهم نمودن فضایی مناسب برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمانها و ایجاد سرمایه اجتماعی در زمینه فعالیت های صورت گرفته، انکارناپذیر می باشد و روز ارتباطات و روابط عمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامه ها و اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افق ها و چشم اندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.
وی ادامه داد: در عرصه مدیریت شهری، با توجه به اینکه وارد قرن جدیدی شده ایم و جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد، روابط عمومی ها که حلقه ارتباطی میان شهرداریها و شوراها و افکار عمومی محسوب می شوند می بایستی از طریق ابزارهای ارتباطی و روش های جدید افکارسنجی در فضای شبکه ای و رسانه ای امروز، که کاربران متعددی در آن مشغول فعالیت هستند، از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها را کاهش دهند و موفقیت و اثرگذاری در این فضای جدید و پرتلاطم قطعا نیازمند گفتمان و راهبردهای جدیدی است.
جمالی نژاد با بیان اینکه یکی از برنامههای موثر در فضای شبکهای و رسانهای امروز برای ایجاد تحول در مدیریت شهری، برنامه ریزی برای تحقق عملی روابط عمومی های دانش بنیان در شهرداری ها و شوراهاست، افزود: این ساختار با بکارگیری موثر فناوریهای پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، بهره گیری از ایده های خلاقانه، دانش محور و تخصص گرا بودن، اتکا به یافته های پژوهش های کاربردی، گسترش سواد رسانه ای، آینده پژوهی، یاددهی و یادگیری مستمر؛ ضمن شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع می نماید.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وی اضافه کرد: در این عرصه از روابط عمومی شهرداریها و شوراها انتظار می رود ضمن رصد و پایش اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، فضای رسانهای عرصه مدیریت شهری و افکار عمومی جامعه و شهروندان را با توجه به چارچوبهای قانونی و حقوقی، تبیین وظایف متعدد و معرفی ابعاد جدید خدمات شهرداریها، پرهیز از بزرگنمایی ها و فعالیتهای تبلیغاتی مرسوم و بیان صحیح و واقعی مسایل و مشکلات اصلی مدیریت شهری در موضوعاتی مثل تامین درآمدهای پایدار شهری، توسعه حمل و نقل عمومی، بافت های فرسوده، حاشیه نشینی، … به درستی هدایت، مدیریت و بصورت علمی اقناع نمایند.
انتهای پیام