به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی پلیس، سردار حسن مؤمنی اظهار کرد: امروز دو طرح ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور در دستور کار ما قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت مراسم اربعین حسینی و تأمین امنیت ترافیکی این مراسم در داخل کشور افزود: سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان تصادفات در استانهای هدف سفر اربعین بودیم و تنها در استان آذربایجان غربی و مرکزی افزایش داشتیم، اما در مجموع در سایر استانها ۱۹ درصد کاهش جانباختگان داشتیم، امیدواریم سال جاری هم همه دستگاهها تلاش کنند که همچنان شاهد کاهش این تصادفات باشیم.
رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در طرح اربعین سال گذشته ۴۲ درصد از تصادفات به علت توجه نداشتن به جلو رخ داد و بیشترین تصادفات نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده بود.
وی افزود: سال گذشته سهم مرز مهران از سهم ترددها بیش از ۳۸ هزار تردد بود و ۳۴ درصد ترددها از این مرز اتفاق افتاد، همچنین ۷۵ درصد اتوبوسها از سمت مهران تردد داشتند.
سردار مؤمنی ادامه داد: طرح ترافیکی اربعین از شانزدهم مرداد تا هشتم شهریور اجرا میشود و تیمهای عملیاتی و امدادی و همه دستگاهها در این بازه زمانی در مراکز مختلف آمادهباش خواهند بود، همچنین تمام عملیاتهای عمرانی از بیستم مرداد در استانهای هدف شامل ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، مرکزی و لرستان لغو میشود.
شهریور، ماه خطرناکی در حوزه تصادفات است
وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات رانندگی در شهریور رخ میدهد، گفت: در شهریور سال گذشته آمار جانباختگان ۵ درصد کاهش یافت، البته از اول سال جاری شاهد هستیم که آمار تصادفات رو به کاهش است که امیدواریم تا پایان سال این روند ادامه پیدا کند، اگر ما بتوانیم تصادفات شهریور را کاهش دهیم و امید است تا پایان سال این روند ادامه پیدا میکند.
رئیس پلیس راه کشور افزود: در شهریور سال گذشته نیز بیشترین تصادفات به علت توجه نداشتن به جلو با آمار ۴۲ درصدی از کل دلایل وقوع تصادفات بود، همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ نیز بیشترین تصادفات رخ داده بود.
سردار مؤمنی ادامه داد: استانهای تهران و البرز در شهریور بیشترین تردد را دارند، آمار جانباختگان در سه ماه اول سال جاری و سال گذشته ۹ درصد کاهش داشت که سال جاری هم باید روند کاهشی حفظ شود.
وی با اشاره به فعالیت پایانه برکت در مرز مهران گفت: همه اتوبوسها فقط باید از کمربندی غربی وارد پایانه برکت شوند و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد، استراحتگاهها و موکبهای بین راهی باید ایجاد شود تا رانندگان به استراحت بپردازند، همچنین جایگاه سوخت و اورژانس هوایی نیز از دیگر عواملی است که باید تقویت شود.