از رشد تعرفه‌های خدمات پرستاری تا ابلاغ آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

|

فهرست مطالب

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: جامعه پرستاری با هم‌افزایی معاونت و سازمان نظام پرستاری قوی‌تر می‌شود، باید تلاش کنیم که این سازمان به عنوان نماینده گروهی که در تولید ثروت در نظام سلامت نقش دارند، در شورای عالی بیمه سلامت حضور داشته باشد.

وی بیان اینکه جمعیت زیاد پرستاران، یک نقطه قوت در حوزه پرستاری به شمار می‌رود، افزود: داشتن سازمان مستقل در حوزه پرستاری ارزشمند است، اما این سازمان باید تقویت شود و انسجام درونی خود را حفظ کند، در سال ۱۴۰۱ نخستین بسته‌های خدمتی تعرفه خدمات پرستاری ابلاغ شد و در این مدت کاری پرستاری ۵۰ درصد رشد داشته و با احتساب رشد ضرایب ریالی ۳۰۰ درصد رشد در این زمینه داشته‌ایم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه قدرت اقتصادی یکی از مؤلفه‌های قدرت به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: همواره ثروتی که تولید می‌شد، از محل تعرفه‌های پزشکی بود که ۱۷ درصد آن به گروه پرستاری اختصاص می‌یافت، اما اکنون با اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، جامعه پرستاری به تولیدکنندگان منابع مالی تبدیل شده است.

عبادی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد یکی دیگر از منابع قدرت هستند و اکنون شش انجمن علمی و جامعه علمی پرستاری در حال فعالیت هستند و نقش حوزه پرستاری امروز نسبت به سنوات گذشته پررنگ‌تر شده، همچنین هم‌افزایی ساختارهای معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری به منظور قدرتمند شدن حوزه پرستاری مورد تاکید است.

از رشد تعرفه‌های خدمات پرستاری تا ابلاغ آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

بررسی بیش از ۵۰۰۰ مطالبه مردم در وزارت علوم

حامد کرمی، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اظهار کرد: در سه سال گذشته توانستیم ۶۶ بازرسی از دانشگاه‌ها انجام دهیم.

وی از انتصاب بازرسان ماده ۹۱ در این دوره برای اولین بار در آموزش عالی خبر داد و افزود: ۴۰ نفر در قالب بازرسان معتمد و متخصص در سراسر کشور منصوب برای کمک به دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شده‌اند، در حوزه پاسخگویی به شکایات در هرکدام از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و سال جاری تاکنون ۴۶۰۰ شکایت را بررسی و جواب دادیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با بیان اینکه رابطان دفتر بازرسی را در سامانه شکایت به صورت یک شبکه درآوردیم و با این اقدام مکاتبات متعدد پیگیری شکایت کم شد و کار سرعت گرفت، گفت: در دور اول سفرهای استانی دولت و وزیر، ۲۳ میز ارتباطات مردمی برگزار و ۳۲۰۰ درخواست بررسی شد و در دوم سفرها نیز ۱۶ میز ارتباطات مردمی برگزار شد و دو هزار مطالبه مورد بررسی قرار گرفت.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *