هوای ۵ شهر ناسالم و ۱۹ منطقه سالم و پاک ثبت شد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، اگر نگاهی به امروز _سه‌شنبه بیست‌وششم تیر_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری مجله آرونو به سنجش شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای هیچ‌کدام از شهرها همچون روز گذشته در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در هیچ‌یک از ایستگاه کلانشهرها در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد، اما روز گذشته شهر اصفهان، اراک و کرمانشاه در چنین موقعیتی ثبت شدند.

قابل توجه است که امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا شهرهای اصفهان با شاخص ۱۲۲، مشهد با شاخص ۱۰۱، اهواز با شاخص ۱۱۵، اراک با شاخص ۱۰۷ و یزد با شاخص ۱۰۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است، در حالی که روز گذشته شهر همدان بر مدار ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

شایان ذکر است که بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز کلانشهرهای کرج با شاخص ۶۶، ایلام با شاخص ۶۱، بوشهر با شاخص ۵۴، تهران با شاخص ۷۲، شهرکرد با شاخص ۷۶، بیرجند با شاخص ۶۳، سمنان با شاخص ۶۴، زنجان با شاخص ۵۵، زاهدان با شاخص ۱۰۰، قزوین با شاخص ۶۱، قم با شاخص ۶۶، سنندج با شاخص ۵۲، کرمان با شاخص ۷۹، کرمانشاه با شاخص ۹۱ و همدان با شاخص ۹۲، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وپنج تیر، سنجش کیفیت هوا در شهرهای کرج، ایلام، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، سنندج، کرمان و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده بودند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهرهای تبریز با شاخص ۳۹، ارومیه با شاخص ۲۲، بجنورد با شاخص ۳۳ و رشت با شاخص ۳۷، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، ارومیه، شیراز و رشت، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌ها شهرهای اردبیل، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، به‌طوری که روز گذشته نیز شهرهای اردبیل، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت بودند.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما پنج شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شدند، به طوری که روز گذشته سه شهر ناسالم (قرمز)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده ثبت بودند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *