افزایش تخلفات حادثه‌ساز در معابر شهری اصفهان

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، علی اصغر زارع اظهار کرد: آمارها و یافته‌های دست آمده توسط کارشناسان پلیس نشان می‌دهد که میزان ارتکاب تخلفات حادثه ساز در معابر درون‌شهری استان نسبت به مدت مشابه سل قبل رشد قابل تأملی داشته است.

وی افزود: سبقت غیرمجاز با ۵۲ درصد، سرعت غیرمجاز با ۲۲ درصد، تجاوز به چپ ۱۳ درصد و عبور از چراغ قرمز با ۴ درصد بیشترین تخلفاتی بودند که در دو ماه گذشته از سوی رانندگان معابر شهری استان به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز از مهم‌ترین عوامل در بروز تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی هستند، اظهار داشت: اقدامات جدی و فوری برای مقابله با رانندگان متخلف در نظر گرفته شده است و متخلفان به سرعت شناسایی و جریمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک ستاد پلیس راهور استان اصفهان رانندگان متخلف در رصد هوشمندانه این پلیس قرار گرفته است و بلافاصله شناسایی، احضار و وسیله نقلیه آن‌ها راهی پارکینگ خواهد شد.

زارع خاطرنشان کرد: در مواردی که راننده‌ای مرتکب دو تخلف حادثه ساز شود وسیله نقلیه او برای مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد و در صورتی که تخلفات حادثه‌ساز رانندگان به صورت تکی باشد وسیله نقلیه شخص خاطی در محل متوقف می‌شود و پس از توقیف ساعتی، اعمال قانون و پس از دریافت آموزش‌های لازم شخص راننده می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در راستای ایجاد شهری امن و آرام، همکاری کنند، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به کاهش حوادث رانندگی در معابر شهری استان کمک کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *