۷۰ درصد کارگران قزوینی معاینه سلامت شغلی شدند

|

فهرست مطالب

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو در قزوین از انجام بیش از ۱۸ هزار و ۴۵۰ معاینه سلامت شغلی شاغلان «طب کار» خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ درصد از کارگران صنایع شهرستان قزوین مورد ارزیابی معاینات طب کار قرار گرفتند.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ تعداد شش هزار و ۸۵۰ مورد بازدید از ۵۰۰۰ کارگاه و کارخانجات کوچک و بزرگ این شهرستان توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای این مرکز انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین با اشاره به اهمیت نظارت و پیشگیری از بیماری‌های شغلی شاغلان کارگاه‌ها، خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ و کوچک در این بازدیدها با حساسیت ویژه‌ای مورد ارزیابی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

دیده‌بان ادامه داد: حدود ۴۰۰ کارگاه بزرگ و ۴ هزار و ۷۰۰ کارگاه کوچک در شهرستان قزوین فعال هستند که در سال گذشته حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ نیروی کار شاغل در زمینه ارگونومی، عوامل زیان‌آور محیط کار و استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب و موارد بهداشتی آموزش دیدند.

وی تاکید کرد: صیانت از سلامت شاغلان کارگاه‌ها و کارخانجات یکی از مسؤولیت های مهم کارشناسان بهداشت حرفه‌ای است و امیدواریم که با حفظ و ارتقای سلامت شاغلان در کارگاه‌ها و کارخانجات به عنوان محور اصلی توسعه و در راستای افزایش بهره‌وری در این شهرستان، گامی مؤثر در این زمینه برداریم.

راه‌اندازی و تجهیز ۴ پروژه درمانی در سال ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی و تجهیز چهار پروژه درمانی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: راه‌اندازی و تجهیز بخش چشم مرکز آموزشی درمانی ولایت، بخش دیالیز توسط بخش خصوصی و کلینیک ویژه محمدزاده، مرکز آموزشی درمانی رجایی جدید (بیمارستان جایگزین) و بیمارستان روان غزالی پروژه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال ۱۴۰۳ هستند.

دیده‌بان افزود: مدیریت نیروی انسانی بخش‌های تصویربرداری، تجمیع خدمات آزمایشگاهی از دیگر فعالیت‌های معاونت درمان در سال ۱۴۰۳ به حساب می‌آیند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *