۶۰۰۰ نوزاد قزوینی مراقبت سلامت شدند

|

فهرست مطالب

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو در قزوین از انجام مراقبت سلامت از حدود ۶ هزار نفر نوزاد هم‌استانی خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۹۰۰ تن از نوزادان یعنی ۸۸.۵ درصد موالید توسط کارشناسان سلامت مراقبت سلامت شدند.

وی با بیان اینکه این مراقبت سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی صورت گرفته است، افزود: در این مدت ۵۴۳۵ نفر از مادران هم از نظر سلامت شیردهی ارزیابی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌-درمانی استان قزوین با اشاره به اینکه نشست‌های آموزشی با محوریت ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران شیرده و شاغل در آیین‌هایی مانند هفته شیر مادر و شیرخوارگان حسینی در مراکز خدمات جامع و پایگاه‌های سلامت برگزار شد، گفت: تعداد ۱۸۰ کودک متولد شده در سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت شیر خشک شدند.

دیده‌بان ادامه داد: ۱۵ نفر از این کودکان بدسرپرست و تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند و در مجموع حدود ۲۲۰۰ قوطی شیر خشک در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، بین مادران دارای فرزند شیرخوار توزیع شد.

وی یادآور شد: ۷۳ بازدید و پایش در زمینه مراقبت نوزادان و تغذیه با شیر مادر در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌های دوستدار کودک و مرکز مشاوره شیر مادر این شهرستان در یک‌سال گذشته انجام شده است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *