۵ دهک نخست جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند/ افتتاح ۱۷ هزار تخت درمانی در کشور

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو از گیلان، بهرام عین‌اللهی در جریان سفر یک‌روزه به گیلان صبح امروز _پنج شنبه هفدهم خرداد_ در دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و همراهانش، اظهار کرد: ادامه راه شهید رئیسی تکلیفی بر ما بوده و شهادت این شخصیت ارزشمند آغازی برای ادامه خدمت است.

وی افزود: در ادامه کار دولت توقف وجود ندارد و تمام تلاش ما تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های سلامت‌محور است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار تخت درمانی در کشور افتتاح شده است و تا پایان دولت حداقل ۱۰۰۰ تخت درمانی دیگر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

عین‌الهی با اشاره به خدمات دولت در حوزه جوانی جمعیت، تصریح کرد: خدمات دولت در قرارگاه جوانی جمعیت شتاب گرفته است؛ پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند و نسخه الکترونیک از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

وی از رایگان شدن کامل درمان کودکان زیر هفت سال خبر داد و اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و اقدامی راهبری در صیانت از جمعیت است.

وزیر بهداشت با اشاره به محرومیت نظام سلامت در گیلان، اضافه کرد: نسبت تخت به جمعیت در گیلان خوب نیست و دولت در تلاش است تا با بهره‌برداری سریع‌تر از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان این وضعیت را بهبود بخشد.

۵ دهک اول جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند/ افتتاح ۱۷ هزار تخت درمانی در کشور

پسماند بزرگترین مشکل گیلان است

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه شهید رئیسی دولت را ریل‌گذاری کرد که هیچ دولتی خصیصه‌های آن را نداشت، تاکید کرد: با وجود خدمات گسترده دولت این شهید بزرگوار همچون شهید رجایی و رهبری معظم انقلاب، خدمات ارزنده ایشان در جامعه خوب بازگو نشد.

وی دولت شهید رئیسی را جهادی و خستگی‌ناپذیر دانست و ادامه داد: شهید رئیسی شهید جهاد و شهید جمهور بود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان با بیان اینکه شهید رئیسی هیچ خدمتی را جز خدمت به مردم عوض نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: باید به پاس این خدمات ارزنده به دولت شهید رئیسی خداقوت گفت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های گیلان به‌ویژه رشت، ادامه داد: به گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها از جمله در حوزه سلامت بی‌مهری شده است.

وی با اشاره به پیشتازی بخش خصوصی درمان نسبت به بخش دولتی، اضافه کرد: گیلان به‌لحاظ تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی رتبه آخر را در کشور دارد که عامل آن زد و بندهای سیاسی بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پسماند بزرگترین مشکل گیلان است، تصریح کرد: این معضل به همه بخش‌های زیست‌محیطی آسیب وارد کرده است، روند احداث بیمارستان پورسینا کند است و باید شتاب بیشتری بگیرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به توقف احداث دانشکده پزشکی رشت، گفت: این بیمارستان ۲۳ سال زیر باد و باران بود، اما در دستور احداث قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعرفه پرستاری، افزود: بنای این تعرفه خوب بود، اما احساس می‌شود بی‌عدالتی در پرداختی‌ها وجود دارد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *