۱۵ هزار دانش‌آموز به کربلا مشرف می‌شوند / غربالگری بیش از ۶ میلیون نفر در طرح نماد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ در نشست خبری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اربعین رویداد و فرایندی تربیتی است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که دانش‌آموزان در این مراسم حضور پررنگی داشته باشند.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های اربعین و پایگاه‌های فراغت و با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز با حکم مأموریت به کربلا اعزام می‌شوند، افزود: در مرزهای خروجی کشور موکب‌های دانش آموزی برپا خواهد شد و همچنین در کشور عراق نیز شاهد برپایی چند موکب دانش‌آموزی و فرهنگیان خواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعزام دانشجومعلمان به مراسم اربعین تصریح کرد: با تدابیر مد نظر قرار گرفته، استان کرمانشاه به عنوان استان دبیرخانه اربعین دانش آموزی انتخاب شده است.

حجت الاسلام پورثانی با اشاره به صدور مجوز اردوی اربعین حسینی توسط وزارت آموزش و پرورش طی سال گذشته برای نخستین بار ادامه داد: طی سال جاری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، بیش از ۱۵ برنامه ملی کشوری در حال برگزاری را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار مربی پرورشی پس از گذشت ۱۲ سال جذب خواهند شد، گفت: سال جاری پس از گذشت هفت سال نیز اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز در اردوگاه باهنر برگزار شده است و ۱۲۰۰ دانش‌آموز در آن شرکت کردند، همچنین در ۳۲ استان کشور کانون‌های ارزیابی شکل گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۱۰ روز پیش آئین‌نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد و ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به جذب دانش آموزان ممتاز قرآنی، حافظ قرآن و دارای رتبه در مسابقات فرهنگی و جشنواره خوارزمی، اختصاص خواهد یافت.

حجت الاسلام پورثانی افزود: امروز در مازندران شاهد برگزاری مراسم افتتاح مسابقات قرآن ویژه دختران با حضور دانش آموزان خواهیم بود و اختتامیه این مراسم نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سال جاری هدایت تحصیلی و آزمون رغبت ۱۰ تا ۱۵ روز زودتر از سال گذشته انجام شد و اکنون نیز امتحانات جبرانی دانش آموزان در حال برگزاری است، همچنین خط ۱۵۷۰ برای دانش آموزان راه‌اندازی شده است و در حال حاضر، ۶۵۰ مرکز مشاور در مناطق مختلف در حال فعالیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب نوش ادامه داد: هفته گذشته شاهد افتتاحیه راهیان نور غرب و راهیان پیشرفت بودیم و با راه‌اندازی ۲۲ کافه دختران در نقاط مختلف کشور، تاکنون ایده‌های متفاوتی از سوی دانش آموزان دختر به این کافه ارسال شده است.

حجت الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه کافه دختران تا پایان سال در ۳۲ نقطه راه‌اندازی خواهد شد، گفت: جشنواره کارینو نیز در حوزه کانون‌ها ایجاد شده است و در این جشنواره، دانش‌آموز مهارتی را می‌آموزد و سپس مسابقه‌ای در این راستا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: جشن تشرف برای دانش آموزان در آستانه سن تکلیف در پایه‌های دوم، سوم، هفتم و هشتم نیز در هشت استان کشور برگزار می‌شود، همچنین در طرح نماد، بیش از شش میلیون و ۲۰۰ دانش آموزان غربالگری شده‌اند و آزمون تشخیصی دانش آموزان در حال انجام است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵ درصد از افرادی که برای آنها آزمون تشخصی انجام می‌شود برای درمان و مشاوره به مراکز و سازمان‌های مربوطه ارجاع داده شوند، افزود: ۱۱۶ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی در طرح نماد شرکت کردند و در ۷۷ درصد از این مدارس، طرح مذکور تکمیل شده است.

حجت الاسلام پورثانی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت روان دانش آموزان و با بیان اینکه دانش‌آموز در مدرسه نباید محصور ساحت علمی شود و به دیگر ساحت‌ها نیز باید توجه داشته باشیم، تصریح کرد: برنامه درسی و پرورشی دانش‌آموزان اتباع که در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند، با دانش‌آموزان ایرانی تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بنابر نظر کارشناسان مربوطه، تغییر برنامه‌های پرورشی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: میزان اثرگذاری برنامه‌های تربیتی برای دانش آموزان باید بررسی و احصا شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *