گیاه رازیانه چه خواصی دارد؟

|

فهرست مطالب

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به خواص درمانی گیاه رازیانه در طب سنتی اظهار کرد: گیاه رازیانه طبعی گرم و خشک دارد و از جمله خواص آن می‌توان به کاهش اضطراب و استرس، بهبود کیفیت خواب، افزایش شیر مادر و کاهش وزن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه رازیانه همچنین می‌تواند بینایی را تقویت و از ابتلای افراد به بیماری کبد چرب جلوگیری کند، افزود: این گیاه در عین داشتن کالری پایین، فیبر و مواد مغذی بالایی دارد و منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد مغذی و معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه رازیانه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، تصریح کرد: مصرف این گیاه از انباشته شدن چربی‌های اضافه در ناحیه شکم جلوگیری و با افزایش سوخت و ساز بدن به عنوان یک چربی‌سوز عمل می‌کند.

یوسفیان با اشاره به اینکه توصیه می‌شود افراد به منظور بهره‌مندی از رازیانه برای لاغری شکم از دمنوش آن استفاده کنند، ادامه داد: در صورتی که قصد افراد از مصرف دمنوش این گیاه دارویی لاغری است، باید در ابتدا یک یا دو لیوان از دمنوش در طول یک روز را میل کنند و سپس مصرف آن را به تدریج افزایش دهند.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه استفاده از هر گیاه دارویی باید با مشورت پزشک باشد، گفت: عرق رازیانه نیز می‌تواند خاصیت لاغری داشته باشد و افراد باید حدود یک تا سه استکان عرق رازیانه در طول یک روز برای لاغری مصرف کنند.

یوسفیان با اشاره به اینکه رازیانه حاوی ویتامین C است، اضافه کرد: ویتامین C موجود در این گیاه دارویی منجر به کند شدن روند پیری پوست و افزایش شادابی و طراوت آن می‌شود و در تشکیل کلاژن مفید عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه رازیانه سیستم گوارش افراد را نیز بهبود می‌بخشد، افزود: این گیاه دارویی به دلیل داشتن میزان فیبر بالا، حرکات روده را تقویت می‌کند و استفاده از آن می‌تواند در درمان یبوست مؤثر واقع شود.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند برای از بین بردن بوی بد دهان از رازیانه استفاده کنند، ادامه داد: استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان حالت تهوع، نفخ و گاز معده کاربرد دارد و منجر به کاهش اشتهای افراد می‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *