گسترش موج مسمومیت با همبرگرهای مک دونالد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکا روز جمعه اعلام کردند که شیوع اخیر بیماری “ای کولای” که با مصرف همبرگرهای “کوآرتر پوند” مک دونالد مرتبط است، به 75 مورد رسیده  که عمدتاً در غرب این کشور گزارش شده است.

طبق گفته‌های سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، تعداد بستری‌شدگان به 22 نفر افزایش یافته هرچند به غیر از یک بیمار سالخورده در کلرادو، مرگ دیگری گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، یک کودک و یک بزرگسال دچار سندرم اورمیک همولیتیک شدند که یک بیماری خطرناک محسوب می‌شود و به رگ‌های کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

محققان هنوز نتوانسته‌اند یک ماده خاص را به عنوان منبع این آلودگی تأیید کنند، اما در حال بررسی هستند که آیا پیاز خرد شده یا گوشت گاو می‌تواند منشأ آن باشد.

در حالی که تحقیقات در جریان است، تیلور فارمز، که پیاز خرد شده را به مکان‌های آسیب دیده تأمین کرده است، فراخوان داوطلبانه پیاز زرد خود را صادر کرده است.

رستوران‌های مک دونالد در 13 ایالت که موارد شیوع این بیماری را گزارش کرده‌اند، ساندویچ “کوآرتر پوندر” را به طور موقت از منوی خود حذف کرده‌اند، اگرچه اقلام دیگر، از جمله سایر همبرگرهای گوشت گاو، همچنان در دسترس هستند.

این گزارش حاکی است که سهام این غول فست فود آمریکایی در اوایل معاملات بعدازظهر بیش از دو درصد کاهش یافت.

در عین حال، شرکت‌های حقوقی رون سیمون و همکاران و مایرز و فلورز به نمایندگی از دو مصرف‌کننده جداگانه از کلرادو و نبراسکا که پس از مصرف همبرگرها بیمار شدند، شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند.

هر دادخواست حداقل 50000 دلار درخواست خسارت کرده است و رون سیمون، وکیل معروف، به خبرگزاری فرانسه گفت که قصد دارد وکالت 25 قربانی را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

 

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *