به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، محمدرضا نظریان امروز _یکشنبه بیستوپنجم آذر_ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان اظهار کرد: فرصت بسیار مغتنمی پیش آمده که در مرحلهای از زندگی قرار دارم و آن پذیرش مسئولیت حساس و خطیر است و امیدوارم از این مرحله و آزمایش الهی سربلند خارج شوم، همچنین از جامعه فرهنگیان و از اعتماد وزیر آموزش و پرورش به علت اعتمادی که برای واگذاری این مسئولیت خطیر به من داشتند، تشکر ویژه دارم.
وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در نظام آموزشوپرورش افزود: این تجربیات چنین فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانم دغدغهمند مسائل تعلیم و تربیت باشم و معتقد هستم شناسایی مشکلات و چالشها مهمترین کلید برای رفع آنهاست، همچنین به پاس خدمات ارزشمندی که مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان در طول چند سال کشیدند، از وی و تیم همراهشان تقدیر و تشکر میکنیم و امیدوارم بتوانم از تجربیات وی در ادامه این مسیر استفاده کنم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان درباره رویکردها و دیدگاه نسبت به مسائل آموزشوپرورش عنوان کرد: به توسعه و سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزشوپرورش است، باور داریم و باید تمام برنامهها در نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر این سند باشد، زیرا برای ایجاد ایرانی قوی باید مدارسی قوی بسازیم و گسترش دهیم.
نظریان با بیان اینکه اگر در جستوجوی ایرانی پیشتاز در توسعه ابعاد مختلف هستیم باید به مدرسه بازگردیم و تجدید نظری در روشهای تربیتی و آموزشی کنیم، ادامه داد: به تربیت تمام ساحتی باور داریم، اما این باور محقق نمیشود، مگر اینکه بنده به عنوان سکاندار تعلیم و تربیت در استان اصفهان، باور داشته باشم تصمیمات بر مبنای تربیتی تمام ساحتی و رشد متوازن باشد.
وی خاطرنشان کرد: تیم مقتدری در استان اصفهان حاکم خواهد شد و شایستهگزینی بر اساس تعامل، تخصص و توانمندسازی افراد مد نظر قرار دارد، به علاوه سازمانی هستیم که تعامل بیشتر با تمام مراکز را باید در اولویت برنامههای خود داشته باشیم که با حفظ اقتدار آموزشوپرورش همراه خواهد بود.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان پیرامون جذب و استخدام معلمان اضافه کرد: چالشمان تقویت شایستگیها و توانمندی معلمان است، شاید به لحاظ کمی کمترین مشکل را در حال حاضر داشته باشیم، اما معلمان ما نیازمند توسعه مهارت و تقویت شایستگیها هستند، باور داریم باید شرایطی ایجاد شود که در چند سال آینده مدیرانی تراز از نسل جوان دانشآموزان تربیت شود.
نظریان با بیان اینکه تربیت هویت دینی، ایرانی و اسلامی و ارتقای نشاط و شادابی در مدارس و امید به آینده در دانشآموزان از برنامههای پیشرو است، تاکید کرد: استفاده از فناوریهای آموزشی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی مهم است، چراکه نسل جدید دانشآموزان نیازمند تحول در آموزش و مباحث تربیتی هستند؛ همچنین برای گسترش عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیتهای موجود، طرحهای بسیار خوبی اجرایی میشود.
وی گفت: پذیرش این مسئولیت، وجدان کاری بالا و اقدامی جهادی و خالصانه میطلبد و با تمام وجود دغدغهمند شرایط آموزشی و تربیتی هستم و با استفاده از ظرفیتهای نهفته تلاش میکنم تا بتوانم در بهبود شرایط آموزشی و پرورشی بیش از گذشته مؤثر باشیم.