گرما به اصفهان بازمی‌گردد/ سامانه بارشی استان را فرامی‌گیرد

|

فهرست مطالب

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد از روز دوشنبه جوی به نسبت ناپایدار در سطح استان حاکم است، بر این اساس، وضعیت ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در بعضی ساعات در بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز تا اوایل فردا در نیمه جنوبی و برخی مناطق مستعد شرقی استان بارش باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر این مناطق بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، مطابق داده‌های هواشناسی در سایر مناطق مستعد استان طی دور روز، افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده محلی وجود خواهد داشت، دما از اواخر وقت فردا کاهش محسوس دارد که تا پایان هفته ماندگار خواهد بود.

امینی درباره فعالیت سامانه بارش‌زای جنوبی از امروز تا پایان وقت فردا همراه با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد موقت، ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و مه، شدت بارش در مناطق مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه در نیمه جنوبی استان سمیرم، دهاقان، شهرضا، ورزنه و هرند را فرامی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه احتمال اختلال در مسافرت‌های جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، وقوع صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به دلیل بارش برف از مخاطرات سامانه مذکور است، عنوان کرد: احتیاط در مسافرت‌های جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی، نداشتن اتراق و برپا کردن چادر مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام و تردد در نواحی مرتع را توصیه می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۱۵ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به شش سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *