به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، رضامراد صحرایی در مراسم «معلمانههای شهید جمهور» با تجلیل از شخصیت شهید آیتالله رئیسی اظهار کرد: شهید رئیسی همچون شیشه عطری بود که پس از شکستن، عطر وجودش همهجا را فرا گرفت. بیشک هیچکس همانند رهبر معظم انقلاب نتوانسته است ویژگیهای این مرد بزرگ را تبیین کند.
وی با اشاره به برجستهترین ویژگی شهید رئیسی افزود: اخلاص این شهید بزرگوار، به کارهای او برکت میبخشید و آنچه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده، وجه علمی و تربیتی ایشان به عنوان یک معلم بود.
وزیر سابق آموزش و پرورش به تألیف کتاب خود با عنوان ۵۰۶ روز خدمت در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: در این کتاب، دستاوردهایی ذکر شده است که فراتر از اقدامات اجرایی آموزشوپرورش هستند، بهعنوان نمونه، نظریه راهبردهای قطعی تأثیر امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه که نقطه پایانی بر نظریه مرگ مدرسه بود و مرجعیت تربیت را به مدرسه، کتاب درسی و معلم بازگرداند؛ در حالی که پیش از این، این سه عنصر در فرایند تربیت نقش چندانی نداشتند.
صحرایی قانون رتبهبندی معلمان را نیز از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پس از ۱۲ سال، در دولت شهید رئیسی، میان دولت و مجلس در این زمینه همفکری و همافزایی شکل گرفت.
وی با اشاره به اصلاحات بنیادین در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: کیفیتبخشی به این دانشگاه، یکی از اولویتهای اصلی بود. در حالی که طی ۱۰ سال گذشته تنها ۳۰۰ استاد هیئت علمی جذب شده بودند، در دوره کوتاه دولت شهید رئیسی، ۱۰۰۰ استاد جذب شدند و برنامهریزی برای جذب ۲۵۰۰ استاد نیز انجام شده بود.
وزیر سابق آموزش و پرورش به تحول در نظام گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: نظام گزینش در دولت شهید رئیسی متحول شد؛ ما در کانونهای ارزیابی به دنبال کسانی بودیم که دارای خلقوخوی معلمی، ذات معلمی و علاقه قلبی به تربیت باشند؛ کسانی که معلمی را نه برای فیش حقوقی، بلکه برای عشق به آموزش و پرورش انتخاب کرده باشند. اگر امروز برخی از سختگیریها در گزینش مطرح میشود، باید گفت قانون در این زمینه روشن و راهگشا است.