به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، مظهری رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خارگ با اشاره به سابقه چهل ساله دانشگاه و نقش آن در تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز صنعت حملونقل دریایی از عدم حمایت این واحد آموزشی از سوی شرکتهایی که بهطور مستقیم از فارغالتحصیلان این دانشگاه بهره میگیرند، گلایه و اظهار کرد: این دانشگاه و دانشگاه چابهار توانسته در دهههای اخیر با آموزش نیروی انسانی متخصص، ناوگان حملونقل دریایی کشور را از بکارگیری نیروی انسانی خارجی بینیاز کند با این حال، شرکتهای بزرگ کشتیرانی کشور به وظیفه خود در قبال حمایت و کمک به نظام آموزشی کشور عمل نکرده است.
وی با ابراز خرسندی از اینکه مراحل آمادهسازی امضای این تفاهمنامه در کمتر یک ماه از سوی دانشگاه و شرکت هدایت کشتی خلیج فارس انجام شد، افزود: آمادهایم که کارهای مشترک را با قدرت آغاز کنیم و امیدواریم که منافع خوب و ماندگاری برای دانشگاه داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه در سراسر دنیا، دانشگاههای دریانوردی از سوی دولت و شرکتهای دریایی حمایت میشوند و انتظار این است که شرکتهای دریایی داخلی نیز در کنار ما باشند، اضافه کرد: دانشگاه خارگ از سال 1367 کار خود را آغاز کرده و تاکنون فارغالتحصیلان این دانشگاه جذب شرکتهای بزرگ دریایی در داخل و خارج از کشور و سازمانهای مربوطه شده و همگی از مدیران خوشنام این حوزه هستند.
وی با تأکید بر اینکه هدایت کشتی به سهم خود و درراستای عمل به مسئولیت اجتماعی خویش برای کمک به دانشگاه خارگ آمادگی کامل دارد، از جامعه دریایی کشور در بخش خصوصی و دولتی دعوت کرد تا برای انجام بخشی از مسئولیت اجتماعی خویش، حمایت از دانشگاه در بخش آموزشی و تأمین تجهیزات آموزشی و رفاهی و … را در دستور کار خود قرار دهند.
فعال حوزه بندر و دریا نیز با بیان اینکه در همه جای دنیا، شرکتهای دریایی پشتیبان دانشگاههای تخصصی علوم و فنون دریایی هستند به کمبود حدود 5 هزار دریانورد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت که این میران نیروی مورد نیاز باید در دانشگاههای خارگ و چابهار آموزش دیده و به جامعه دریایی کشور تزریق شود.
وی با تأکید بر نقش شرکتهای کشتیرانی و نفتکش و سازمان بنادر در حمایت از دانشگاه خارگ و جذب و بورسیه دانشجویان آن برای کاروزی، تصریح کرد: شرکت های داخلی میتوانند درجهت کارورزی دانشجویان این دانشگاه کمک کند.
انتهای پیام/