کلاهبردار بورس بین‌الملل به کشور مسترد شد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار مجید کریمی اظهار کرد: بر اساس اعلام مرجع قضائی، فردی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد شاکی در زمینه رمزارز پس از عمل مجرمانه خود از کشور متواری می‌شود.

وی افزود: در پی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است و موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن هشدار به شهروندان و اعتماد نکردن به افراد شیاد به ویژه در زمینه رمزارزها گفت: این متهم چندی پیش خود را فعال در زمینه سرمایه‌گذاری در رمزارز و بورس بین‌الملل به شاکی معرفی می‌کند و می‌تواند اعتماد شاکی را جلب کند، سپس با هدف سرمایه‌گذاری شاکی در بورس بین‌المللی، اقدام به نصب برنامه‌های مربوطه در تلفن همراه و لپ‌تاپ وی کرده است، اما حین نصب این برنامه‌ها به رمز و شماره حساب شاکی دسترسی پیدا می‌کند و در فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب فرد شاکی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال می‌کند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی برای ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادرشده به مبادی ذی‌ربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفت و در نهایت متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه پلیس بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته بین اینترپل تهران و اینترپل کشور مورد نظر، وی از طریق مرز بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور مسترد و برای ادامه روند رسیدگی پرونده تحویل قوه قضائیه شد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *