کلاهبرداری به بهانه وام‌های کم‌بهره بانکی

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی کارشناسان پلیس فتای استان به تعدادی کانال در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تعداد اعضای بالا برخوردند که به بهانه فروش وام در وبگاه‌ها از مردم کلاهبرداری و اعلام می‌کنند که سایت مورد نظر دارای مجوز از بانک مرکزی و از نظر پروتکل‌های امنیتی مورد تأیید است، از این‌رو پیگیری این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی صورت‌گرفته مشخص شد، مجرمان با طراحی سایت مورد نظر اقدام به فروش وام از مبلغ ۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان می‌کنند و در ادامه با بررسی فنی این وبگاه و تحقیقات اطلاعاتی صورت گرفته، صاحب خط تلفنی که مجرمان از طریق آن وارد پنل وبگاه مورد نظر می‌شدند، طی بعضی اقدامات فنی توسط کارشناسان فتای استان شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان با اشاره به کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در وبگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: افراد جهت دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی و اصلی آن یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده بر اساس شرایط اعلامی بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر اقدام و از خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری کنند.

مرتضوی گفت: کاربران فضای مجازی هوشیاری لازم را داشته باشند و تنها به علت اینکه فروشنده، اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کند، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نیست و امکان دارد از اوراق هویتی فرد دیگری سوءاستفاده کرده یا حتی کارت حساب به‌صورت اجاره‌ای باشد.

وی اضافه کرد: در خصوص این مورد خاص یعنی فروش وام و تسهیلات بانکی، متقاضیان از بانک اعطاکننده تسهیلات پیش از پرداخت هرگونه وجهی استعلام بگیرند تا از صحت موضوع مطلع شوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان داشت: شهروندان برای دریافت اطلاعات، هشدارها و توصیه‌های پلیس به وبگاه پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، گزارش خود را در بخش ثبت گزارش مردمی به پلیس اطلاع دهند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *