کدام مواد غذایی به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند؟

|

فهرست مطالب

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری مجله آرونو، مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که التهاب باعث بروز مشکلات مزمن مانند آرتریت، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت می‏‌شود، بنابراین لازم است از مواد غذایی سرشار از چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی مصرف کنید، در ادامه به بررسی بعضی از مواد غذایی می‌پردازیم که باعث کاهش التهاب می‌شود:

میوه و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و پی‌فنول‌ها است که یک ترکیب گیاهی است که با التهاب مقابله می‌کند، سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج و کلم سرشار از ویتامین K است، سبزیجات و میوه‌های زرد و نارنجی نیز دارای خواص ضدالتهابی قوی است.

غلات کامل

غلات کامل مانند جو، کینوا و برنج قهوه‌ای سرشار از مواد مغذی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند، این مواد غذایی حاوی فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث بهبود سلامتی می‏‌شود و گزینه سالم‌تری نسبت به غلات تصفیه شده است که باعث بروز التهاب می‏‌شود.

زردچوبه

زردچوبه نوعی ادویه است که در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است، بنابراین زردچوبه به یک ادویه بسیار محبوب تبدیل شده است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های C، K و A و فیبر است، ویتامین C نقش مهمی در کاهش استرس اکسیداتیو و مقابله با التهاب دارد، همچنین فیبر از سلامت روده محافظت می‌کند، التهاب را کنترل می‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی به دلیل مواد مغذی ضروری و آنتی‌اکسیدان‌های قوی که دارد، به عنوان یک ماده غذایی ضدالتهابی شناخته شده است، گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C، A و پتاسیم است که همگی دارای خواص ضدالتهابی است.

لوبیا

لوبیا به دلیل فیبر و آنتی‌اکسیدان فراوانی که دارد، به عنوان یک ماده غذایی ضدالتهابی شناخته شده است، این ماده غذایی به بهبود سلامت گوارش کمک می‌کند، قند خون را کنترل می‌کند و مانع بروز التهاب می‏‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *