کاظمی: ۱۰ اولویت راهبردی در حوزه کودکان و نوجوانان تعیین و اهداف عملیاتی آنها تدوین شد

|

فهرست مطالب

اختتامیه سومین کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان «برنامه ریزی در موضوعات راهبردی» با حضور وزیر دادگستری، وزیر کشور، معاون دادستان کل کشور و معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

به گزارش آرونو ، سیدعلی کاظمی معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک در این نشست ضمن سخنانی، با بزرگداشت ماه اقامه عزای حسینی و خیر مقدم به میهمانان این همایش، گزارشی از برگزاری این کارگاه سه روزه ارایه داد.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: در این کارگاه سه روزه به لطف همکاری و هم‌افزایی معاونین دادستان‌های مراکز استان‌ها و مدیران کل فرهنگی اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، حجم زیادی از قوانین و مقررات حوزه اطفال و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعیین اولویت‌های راهبردی در حوزه اطفال و نوجوانان در سال ۱۴۰۲، از شناسایی فرصت‌های نهادی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری در استان‌های مختلف و شناسایی و بررسی چالش‌های این حوزه خبر داد.

کاظمی اظهار داشت: در روز سوم این کارگاه با استفاده از فرصت‌های شناسایی شده در استان‌ها به مصاف چالش‌های موجود در حوزه کودکان و نوجوانان رفته و برنامه‌هایی در این زمینه تدوین و نگارش شده است.

معاون وزیر دادگستری با تاکید بر اهمیت توجه به جمعیت حدود ۱۳ میلیونی کودک و نوجوانان کشور و موضوع کودکان و نوجوانان اتباع حاضر در کشورمان، گفت: در این کارگاه ۱۰ اولویت راهبردی در حوزه کودکان و نوجوانان تعیین و اهداف عملیاتی برای آنها تدوین و شاخص‌ها و برنامه‌هایی مشخص شده است.

کاظمی گفت: هدف گذاری‌های این کارگاه سه روزه تاحد زیادی محقق شده و امیدواریم پس از تدوین متن‌ نهایی این کارگاه، با حمایت وزرای کشور و دادگستری و همچنین قوه قضاییه، برنامه عملیاتی آن تصویب و ابلاغ شود.

لازم به ذکر است، این کارگاه سه روزه با حضور معاونین دادستان‌های مراکز استان‌ها و مدیران کل فرهنگی اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور و به همت مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری، وزارت کشور، دادستانی کل کشور و یونیسف از ۲۸ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۲ در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *