چالش‌ها و فرصت‌های تمدید انتخابات نظام مهندسی ساختمان

|

فهرست مطالب

خبرگزاری مجله آرونو- ابلاغ بخشنامه تمدید مهلت ثبت نامه جهت برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی که قرار بود در مهرماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شود مخالفان و موافقان بسیاری را موجب شده است.

در میان جامعه بزرگ مهندسان نقدهای فراوانی نسبت به این تصمیم در فضای مجازی و در گروه‌ها و کانال‌های تخصصی حوزه صنعت ساختمان ایراد و بیان شده که موج رسانه‌ای به همراه داشته است. در حالی برخی از نمایندگان مجلس نیز به این موضوع ورود کرده‌اند چند نکته ضروری است:

1_سازمان نظام مهندسی به عنوان یک تشکل حرفه‌ای داری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ای است. وجود نخبگان و استفاده هرچه بیشتر از نظرات کارشناسان این حوزه امری بدیهی و ضروری است، لذا تمدید زمان انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها فرصت بهتری برای انتخاب افراد شایسته از جامعه مهندسی را فراهم می‌کند.

2_در همین رابطه به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات در وزارت راه و شهرسازی و جابجایی‌های مدیریتی، فرصت لازم و کافی جهت شناخت بهتر کاندیداها توسط کادر جدید مدیریتی مهیا می‌سازد.

3_تمدید 2 ماهه برگزاری انتخابات سازمان‌های نظام مهندسی این فرصت را مهیا می‌کند تا انجمن‌های تخصصی و صنفی در این حوزه با بررسی و شناسایی هر چه بهتر، کاندیداها و نامزدهای اصلح را گزینش و فرصت انتخاب افراد کاردان و دارای صلاحیت را داشته تا در مسیر بهبود و اصلاح ساختارهای سازمان نظام مهندسی اقدامات اساسی صورت گیرد.

4_از آنجا که شوربختانه سازمان ساختاری شبه‌دولتی را با خود بر دوش دارد و همزمان بازوی اجرایی و کارشناسی وزارت راه و شهرسازی قلمداد می‌شود هر چقدر همسو و همراه‌تر با کادر مدیریتی جدید وزارت باشد کارآمدی و اثرگذاری بیشتری دارد.

5_بدیهی است در این مدت باقی‌مانده با بررسی و استفاده از خرد جمعی می‌توان نسبت به بهبود عملکرد و اصلاح سازمان‌های نظام مهندسی امیدواری بیشتری نسبت به گذشته داشت.

فرشید پورحاجت- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *