پیشنهاد نامگذاری معبری به نام «فائزه رحیمی»/لزوم اختصاص پست‌های مدیریتی در شهرداری به بانوان

|

فهرست مطالب

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بر استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی در شهرداری تهران تأکید کرد.

به گزارش آرونو ، سوده نجفی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با محکوم کردن حادثه تروریستی در کرمان گفت: شهادت تنها شهیده تهران خانم فائزه رحیمی را به خانواده وی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. تنها گروه‌هایی می‌توانند دست به چنین اقداماتی بزنند که بویی از انسانیت نبرده باشند و قطعا پاسخ سختی به آنها داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برابری زنان و مردان را مورد توجه قرار دادند و تأکید کردند که در عرصه مدیریتی نیز مسئله جنسیت وجود ندارد و باید شایسته سالاری انجام شود، گفت: تأکیدات رهبری بر این موضوع، لزوم توجه به استفاده از بانوان شاغل در پست های مدیریتی را دوچندان می‌کند و این در حالی است که  شورای عالی اداری کشور در سال 96 دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای برای انتصاب زنان و جوانان به پست‌های مدیریتی را اصلاح کردند.

نجفی ادامه داد: در این قانون آمده است که تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد  و  سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های هر دستگاه، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی‌ربط تعیین و ابلاغ خواهد شد. اما این موضوع با گذشت بیش از 2 سال از عمر مدیریت شهری ششم، هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده و بنا بر آماری که به بنده ارائه شده تنها حدود 13 درصد از پست های مدیریتی شهرداری تهران به بانوان اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: از شهردار تهران و معاونت برنامه ریزی شهرداری می خواهم مصوبه شورای عالی اداری را اجرا کنند. مدیریت شهری باید در عمل نیز نشان دهد که تابع نظرات مقام معظم رهبری و مجری قانون است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران تعداد قابل توجهی از بانوان شاغل را دارد که از تجربیات و دانش آنها در اداره امور شهر استفاده کافی نشده و همین عامل سبب بی‌انگیزگی در بین کارمندان شده، اظهار کرد: باید برای آن فکری کرد، همچنین  درخواست می شود که خیابان و یا معبری در پایتخت به نام شهیده فائزه رحیمی نامگذاری شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *