پزشکیان:دامپزشکان در جامعه دیده نمی‌شوند

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو  مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان شامگاه امروز در پیامی  به مناسبت روز ملی دامپزشکی که توسط نوری قزلجه وزیر جهادکشاورزی قرائت شد، اظهارداشت:همه ما می دانیم که حرفه دامپزشکی نقش اساسی در عرصه های مختلف بهداشت و کنترل سلامت غذایی،تشخیص؛کنترل و پیشگیری از بیماری های نوپدید و مشترک حیوان و انسان دارد.

وی افزود: کنترل و مبارزه با بیماری های طیور و آبزیان  در کشور الزام دارد و نقش دام پزشکان به عنوان حافظان خط مقدم تامین امنیت غذا بسیار با اهمیت است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: بدون تردید دستاوردهای متعدد سازمان دامپزشکی در زمانی قریب به یک قرن خدمتگذاری در سایه تعهد و فداکاری تلاشگران عرصه های مختلف این حرفه شده حاصل شده است.

وی گفت: با وجود خدمات ارزشمند و نقش موثر فعالین این حوزه در سلامت و امنیت غذایی آن چنان که شایسته است در جامعه دیده نمی شوند و باید کوشید مردم با خدمات بزرگ این عزیزان بیشتر آشنا بشوند. 

پزشکیان گفت: همچنین لازم است همه دست اندرکاران و مسئولان ذی ربط با حمایت و عنایت ویژه به مطالبات و خواسته های حوزه دامپزشکی کشور ضمن قدرشناسی، بسترهای مناسبی برای ارتقا سلامت و امنیت غذایی کشور فراهم سازند تا شاهد پیشرفت های روزافزون در این زمینه باشیم .

وی گفت: اینجانب با پاسداشت یاد و نام اساتید بزرگ این حرفه مهم و قدردانی از خدمات همه فعالان عرضه امیدوارم این همایش بتواند با هم افزایی و همدلی بیشتر دامپزشکان سراسر کشور،تقویت پژوهش و پوشش های علمی و به ارتقا سلامت جامعه بینجامد.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *