وزش باد شدید و رگبار پراکنده اصفهان را در می‌نوردد/ هوا خنک‌تر می‌شود

|

فهرست مطالب

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا بعدازظهر امروز در سطح استان آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس از بعدازظهر در نواحی غربی استان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شرقی طی امروز و فردا سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: چنین شرایطی سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا در نواحی غربی و شرقی استان در بعضی ساعات مناطق مرکزی را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی پیرامون اینکه دمای هوای دو شهرستان اصفهان امروز بالاتر و بر مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: دمای هوای ۳۱ شهر استان پایین‌تر از ۴۰ درجه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بادرود با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه هفت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان ثبت شدند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *