واکسینه شدن بیش از ۸۸۰۰ زائر اربعین حسینی/ انجام مستمر بازرسی‌ها از مراکز تهیه و توزیع غذا

|

فهرست مطالب

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به خدمات ارائه شده توسط تیم‌های مبارزه با بیماری‌های واگیر از دوشنبه، پانزدهم مرداد تا پنجشنبه، بیست‌وپنجم مرداد اظهار کرد: آمار کل غربالگری سندرومیک طی مدت مذکور بیش از ۲۳۳ هزار نفر بوده است و حدود ۸۸۶۵ نفر نیز واکسن دریافت کردند.

وی با اشاره به انجام تست رپید برای شناسایی بیماران مبتلا به بیماری‌های واگیر افزود: تعداد رپیدتست‌های انجام شده برای شناسایی بیماری‌های واگیر حدود ۷۵۳ مورد و تعداد سندرم شناسایی شده حدود ۱۴۲۱ مورد بوده، همچنین تعداد موارد مشکوک مبتلا به بیماری‌های واگیر حدود ۶۸ مورد گزارش شده است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه تیم‌های بهداشت محیط و کار در ایام اربعین خدمات مد نظر را به زائران و موکب‌داران ارائه می‌دهند، گفت: کل بازرسی بهداشتی که از امکان انجام شده، بیش از ۴۸ هزار مورد بوده، همچنین بیش از ۳۷ هزار مرکز تهیه و توزیع غذا و موکب نیز بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها و آموزش‌های لازم در ایام اربعین به طور مستمر انجام می‌شود، ادامه داد: لازم است بدانیم در این مدت از ۳۶۷۹ سامانه آب آشامیدنی و ۲۱۷۰ مراکز اقامتی بازرسی انجام شده است، همچنین به بیش از ۱۸ هزار موکب‌دار آموزش‌های لازم در راستای رعایت نکات بهداشتی ارائه شده است.

یکتاپرست خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ هزار مترمربع از سطوح موجود گندزدایی و ۳۵۵ هزار مترمربع نیز سمپاشی شده، همچنین حدود ۱۹ هزار کیلوگرم موادغذایی معدوم شده و مقدار کلرینه شدن آب نیز حدود ۱۱۶ هزار مترمکعب بوده است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *