هیچ خط قرمزی برای حضور پژوهشگران در عرصه‌های محیط زیستی وجود ندارد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در جلسه همفکری با رؤسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشگاهی با اشاره به اینکه محیط زیست بدون دانش و فناوری معنا و مفهومی ندارد، اظهار کرد: محیط زیست دنیا در مرز دانش و فناوری حرکت می‌کند، به همین جهت ما با اعتقاد به ظرفیت علمی برای حل مشکلات گام برمی‌داریم و از انجمن‌های علمی می‌خواهیم که برای مشکلات محیط زیستی کشور راه حل ارائه دهند.

وی افزود: درباره تغییر اقلیم، ۱۵ درصد برنامه هفتم به‌صورت مستقیم به سازمان حفاظت محیط زیست مربوط است و در این زمینه از ظرفیت انجمن‌ها استفاده کردیم و بسیاری از کمیته‌ها و کارگروه‌ها در این حوزه مشارکت کردند.

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: با ایجاد هاب تغییر اقلیم کشور و ارتقای مجموعه پژوهشکده و راه‌اندازی پارک علم و فناوری نیاز به توانمندی‌ها وظرفیت‌های انجمن‌های علمی داریم تا بتوانیم راه حل‌های علمی برای مسائل و مشکلات این حوزه داشته باشیم، همچنین از لحاظ بانک ژن، ذخایر ژنتیکی بسیار قوی داخل کشور داریم.

سلاجقه تصریح کرد: تمام مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست و عرصه‌های تحت مدیریت این سازمان هیچ‌گونه خط قرمزی برای حضور دانشجویان و پژوهشگران ندارند.

وی درباره فراخوان عناوین پایان‌نامه و رساله دکترا و لزوم مشارکت دانشجویان اظهار کرد: سازمان با داشتن حدود ۲۷۰ لایه اطلاعاتی و سازماندهی فرآیندها یکی از قوی‌ترین سامانه‌ها را بین دستگاه‌های اجرایی کشور دارد که باید در اختیار تمام مجموعه‌های علمی کشور قرار گیرد و در این زمینه هیچ محدودیتی اعمال نمی‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درباره ظرفیت‌های مشارکت بین‌الملل پس از وزارت امور خارجه با عضویت در بیش از ۵۴ کنوانسیون و بحث‌های الحاقی و پروتکل‌ها بیشترین مناسبات بین‌المللی را در بین دستگاه‌های کشور داریم و این ظرفیت در اختیار انجمن‌های علمی کشور است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *