هوا سردتر می‌شود

|

فهرست مطالب

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال می‌شود و در بعضی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و با تقویت جریانات شمالی روی غرب سواحل دریای خزر، بارش باران در مازندران و گیلان تشدید می‌شود و بارش باران و برف در ارتفاع البرز غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه این وضعیت در نوار شمالی ادامه خواهد داشت و علاوه بر آن در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی این روز افزایش وزش باد در مناطقی از مرکز، شمال و شمال شرق رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: چهارشنبه و پنجشنبه در غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران، دامنه‌های زاگرس واقع در شمال استان‌های همدان و مرکزی، ابرناکی، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی داد: طی این روز این سامانه در جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور نیز فعال خواهد بود و سبب افزایش ابر و وزش باد، گاهی رگبار و رعدوبرق به ویژه در شمال استان‌های بوشهر، فارس و کرمان می‌شود و جمعه در شرق سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در شمال شرق، ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود و اوایل شب این موج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان گفت: در جنوب غرب و جنوب کشور نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد و شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش در اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود و با گذر موج تراز میانی از غرب کشور، در مناطقی از نوار غربی و جنوب، ابرناکی، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: از امروز تا چهارشنبه کاهش دما به طور میانگین بین هفت تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و بارش در نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز به صورت برف خواهد بود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *