هوای ۶ شهر آلوده ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم شیراز است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، اگر نگاهی به امروز _دوشنبه دوازدهم شهریور_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری مجله آرونو به سنجش شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهر زنجان با شاخص ۱۶۸، در وضعیت ناسالم (قرمز) ثبت شده است.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر اصفهان با شاخص ۱۵۰، تهران با شاخص ۱۴۵، کرج با شاخص ۱۴۳، زاهدان با شاخص ۱۴۲، بجنورد با شاخص ۱۱۱، در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

شایان ذکر است که سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای تبریز با شاخص ۹۱، ارومیه با شاخص ۵۴، ایلام با شاخص ۶۰، شهرکرد با شاخص ۶۱، بیرجند با شاخص ۵۸، مشهد با شاخص ۶۵، اهواز با شاخص ۸۲، سمنان با شاخص ۵۷، قزوین با شاخص ۶۳، قم با شاخص ۶۴، کرمانشاه با شاخص ۶۵، کرمان با شاخص ۵۴، رشت با شاخص ۵۲، اراک با شاخص ۷۷، بندرعباس با شاخص ۶۲، همدان با شاخص ۸۰ و یزد با شاخص ۸۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای اردبیل با شاخص ۳۳، بوشهر با شاخص ۴۳، شیراز با شاخص ۳۲، سنندج با شاخص ۵۰ و یاسوج با شاخص ۳۰، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شده است. ایستگاه شهرهای خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش)، قرار ندارد، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، شش شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و سه شهر بدون داده ثبت شدند.

براساس داده‌ها، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *