هوای تهران امروز ناسالم است/ شاخص کیفی یک منطقه بسیار خطرناک ثبت شد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باقرشهر با شاخص ۳۷۳ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۶۰، باغستان شهریار با شاخص ۱۶۰، پاسداران با شاخص ۱۵۳، پاکدشت با شاخص ۱۵۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۵۸، رباط‌کریم با شاخص ۱۵۶، سلامت با شاخص ۱۵۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۷۵، در موقعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

در همین راستا، شرایط کیفی هوا در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۱۳۸، بهارستان با شاخص ۱۳۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۲۴، پیشوا با شاخص ۱۳۵، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۱۲۷، چشمه با شاخص ۱۴۹، دانشگاه تهران با شاخص ۱۱۳، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۲۵، ژئوفیزیک با شاخص ۱۱۵ و شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۴۶، بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۱۲۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۱۰۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۱۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۳۹، شهریار با شاخص ۱۰۸، قدس با شاخص ۱۴۳، قرچک با شاخص ۱۲۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۳۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۶، در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

قابل توجه است که ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۷۶، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۹۹، پارک رازی با شاخص ۹۵، پردیس با شاخص ۸۹، پونک با شاخص ۸۷، دماوند با شاخص ۷۷، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۸۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۹۸، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۷۵ و ملارد با شاخص ۶۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های سرخه‌حصار با شاخص ۴۲، علم و صنعت با شاخص ۴۶، لواسانات با شاخص ۴۷، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شده‌اند.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده ازن بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازن» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *