هوای اصفهان از فردا سرد می‌شود

|

فهرست مطالب

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار طی امروز بر فراز استان خواهد بود.

وی افزود: بر اساس این شرایط جوی از فردا با گذر موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان انتظار می‌رود در ساعات بعدازظهر شاهد وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در نواحی شرقی و شمالی احتمال تندباد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: به علل ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی، کاهش دما از اوایل وقت فردا تا اواسط هفته به طور مداوم پیش‌بینی می‌شود، مخاطرات جوی همواره با وزش باد، گردوخاک، کاهش دما و هشدارهای زرد هواشناسی همراه باشد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دما در بیشتر مناطق به ویژه شمال و شرق استان دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی با بیان اینکه دمای هوای چهار شهرستان اصفهان امروز بالاتر و بر مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت نشده است، عنوان کرد: دمای هوای ۲۹ شهر استان پایین‌تر از ۴۰ درجه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای پنج درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *