هواشناسی هشدار صادر کرد / فعالیت سامانه بارشی برای کدام استان‌ها پیش بینی می‌شود؟

|

فهرست مطالب

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و هشدار هواشناسی سطح زرد اظهار کرد: تا فردا _یکشنبه پانزدهم مهر_ شاهد فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گرد و خاک و در ارتفاعات احتمال بارش برف خواهیم بود.

وی افزود: شرایط مذکور امروز شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال زنجان، شمال قزوین، شمال و شرق مرکزی، تهران، البرز، قم، غرب و شمال سمنان، جنوب و ارتفاعات خراسان رضوی، نیمه شمالی اصفهان، دامنه و ارتفاعات در گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و مرکز کرمان را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز یکشنبه نیز خراسان جنوبی، نیمه جنوبی و ارتفاعات خراسان رضوی، شمال و شرق یزد و نوار شمالی سیستان و بلوچستان تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن رواناب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات وجود دارد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از رخداد و بروز خسارت، پرهیز از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف باید مد نظر قرار گیرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *