همراه داشتن کارت ملی برای دریافت دارو از داروخانه‌ها نیاز است؟

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی درباره تصویر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر الزام ارائه اصل کارت ملی برای دریافت دارو در داروخانه‌ها اظهار کرد: چنین دستورالعملی از طرف سازمان بیمه سلامت ایران صادر نشده و بیمه‌شدگان می‌توانند تنها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک و شماره ملی به متصدی داروخانه، نسبت به نسخه‌پیچی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از مزایای طرح نسخه الکترونیک از ابتدا، تسهیل فرایند دریافت خدمات برای بیمه‌شدگان بوده و سازمان بیمه سلامت ایران نیز همواره در مسیر رفع موانع و مشکلات احتمالی بیماران قدم برمی‌دارد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک، داروخانه‌ها نسبت به احراز هویت با کارت شناسایی عکس‌دار و کد ملی اقدام می‌کردند، اما در حال حاضر چنین دستورالعملی صادر نشده است و تنها ارائه کد رهگیری و شماره ملی به متصدی داروخانه کفایت می‌کند.

رضایی تصریح کرد: از بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران درخواست می‌کنیم آخرین خبرها و دستورالعمل‌ها را از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران پیگیری و در صورت نیاز، پاسخ سوالات خود را از سامانه تلفنی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران کسب کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *