هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی مناطق کشور

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، سازمان هواشناسی طی هشداری در سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خبر داد. نوع مخاطره که از فردا یکشنبه تا اول آبان‌ماه ادامه دارد افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده 28 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در محدوده 1.7 متر و بیشتر است.

اثر این مخاطره روز یکشنبه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در نواحی مرکزی خلیج فارس، دوشنبه 30 مهر و سه‌شنبه اول آبان‌ماه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس، غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیت های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در فعالیت های فراساحلی و فعالیت های سکوهای نفتی است.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده از شنا، فعالیت های تفریحی و شیلاتی خودداری کنند. همچنین پرهیز از  تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیت های ساحلی و فراساحلی و فعالیت های سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *