نقش تعیین‌کننده‌ داروسازان در زنجیره‌ سلامت کشور

|

فهرست مطالب

محمدرضا آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو به مناسبت روز جهانی داروساز درباره نقش و اهمیت داروسازان در زنجیره درمان کشور اظهار کرد: زنجیره درمان دارای سه ضلع اساسی بیمار، پزشک و داروخانه است، بنابراین داروساز یکی از عوامل مهم و اساسی در زنجیره درمان کشور است.

وی افزود: هرچه ارتباط میان سه ضلع بیمار، پزشک و داروخانه قوی‌تر و منسجم‌تر باشد، سلامت عموم مردم بیشتر تضمین می‌شود و هرکدام از این سه ضلع تضعیف شود به طور قطع بر تمام زنجیره درمان تاثیر می‌گذارد.

رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان با بیان اینکه داروسازان به عنوان یکی از زنجیره‌های سلامت نقش تعیین‌کننده‌ای دارند، ادامه داد: کم‌رنگ‌تر کردن نقش داروساز در زنجیره درمان و سلامت موجب تضعیف ارتباط با پزشک و خدمت‌رسانی به بیمار می‌شود که در نتیجه مثلث درمانی برایند خوبی نخواهد داشت.

آذربایجانی با اشاره به استانداردهای داروسازی کشور عنوان کرد: رشته داروسازی از زمینه‌های علمی بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری در کشور داشته و پابه‌پای پیشرفت‌های جهانی حرکت کرده است و این نشان‌دهنده پیشرفت‌های روزافزون حوزه داروسازی در چند دهه اخیر است.

وی درباره مطالبه‌های داروسازان خاطرنشان کرد: تنها خواسته و مطالبه‌ای که از مسئولان دولت چهاردهم داریم، این است که متولی حاکمیتی و اجرایی مسائل حوزه سلامت کشور به ویژه بحث دارو تنها وزارت بهداشت و درمان باشد و مسئول قانون‌گذاری آن کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باشد، چراکه هر دخالت بی‌جا توسط افراد غیرمتخصص می‌تواند موجب ایجاد اختلال در زنجیره تامین دارو می‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *