ناتوانی غول فناوری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری از کاربران

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو به نقل از یورونیوز، شرکت فناوری مالی ریولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که غول رسانه اجتماعی آمریکا یعنی شرکت متا به منظور محافظت از کاربران خود در برابر کلاهبرداری‌های آنلاین می‌بایست اقدامات بیشتری انجام دهد.

طبق آماری که روز پنجشنبه (3 اکتبر) توسط بانک آنلاین ریولت منتشر شد، رسانه اجتماعی فیسبوک و پلتفرم پیام‌رسانی واتساپ کع متعلق به شرکت متا هستند بزرگترین منابع کلاهبرداری گزارش شده به این بانک هستند.

ریولت تأکید کرد که متا باید با نظارت بیشتر روی شبکه‌های اجتماعی خود، محتویات بالقوه کلاهبرداری را شناسایی کند و در جبران خسارات قربانیان تبلیغاتی که از آن‌ها سود برده است، در اتحادیه اروپا و بریتانیا مشارکت کند.

ودی مالوف، رئیس جرایم مالی ریولت، در این باره گفت: تعهد به اشتراک‌گذاری داده‌ها اگرچه ضروری است ولی کافی نیست.

وی افزود: کلاهبرداری‌ در شبکه‌های اجتماعی نه تنها همچنان ادامه دارد… بلکه این مشکل امروز به وخامت سال گذشته است.

این انتقاد یک روز پس از اعلام برنامه اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط بخش بریتانیایی متا با بانک‌هایی از جمله نات‌وست و مترو صورت می‌گیرد. شرکت فناوری متا تأکید کرد که این امر امکان اقدام علیه هزاران حساب کلاهبرداران را فراهم می‌کند.

آمار ریولت، که شامل اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا، نروژ و سوئیس می‌شود، نشان می‌دهد که کلاهبرداری‌های مربوط به خرید کالا و یا تبلیغات برای وب‌سایت‌های جعلی که به دنبال پرداخت هستند اما هرگز کالا تحویل نمی‌دهند، همچنان منبع اصلی کلاهبرداری‌های گزارش شده هستند.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر شرکت آمریکایی متا به دلیل نقض “مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا” به میزان 106 میلیون دلار جریمه شده بود.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *